Selamat Datang ke The Colours of Daisy. Terima kasih kerana sudi singgah di sini. ♥ Welcome to The Colours of Daisy. Thanks for visiting.

Sunday, January 31, 2010

Jan 2010 dh tamat

Pagi petang siang malam tiap hari silih berganti tup2 dah nak habis dah bulan Januari kan. Kejap sangat rasanya masa berlalu. Tapi, apa yang penting, masa-masa yang telah berlalu tu harapnya telah terisi dengan pelbagai aktiviti yang bermanfaat untuk diri sendiri. Tak kisah la dari segi apa pun. Dari aspek duniawi mahupun ukhrawi. Paling penting apa yang dilakukan hari ini lebih baik dari yang sebelumnya.

Diri aku sendiri pulak, ada pembaharuan yang akan aku buat dalam tahun ini. Semuanya demi merubah kehidupan ke arah yang lebih baik. Tak nak selamanya berada di takok lama. Kalau kita tak ubah diri sendiri, bila nak maju? dan kalau diri sendiri tak tolong diri sendiri, siapa lagi?betul? Jadinya tahun ini aku perlu berusaha keras untuk mencapai segala impian. Harap aku akan jadi apa yang aku ingini dalam masa 5 atau 10 tahun akan datang. Bukan untuk siapa-siapa tapi untuk diri sendiri dan juga family.

Sunday, January 24, 2010

Cuti-Cuti Malaysia~

Last week, 4 hari aku tidak berada di semenanjung. Ini pertama kali la aku meninggalkan bumi semenanjung. Keterujaan tu bleh difigurasikan pada tahap 200%. haha. Jarang sangat dapat peluang bercuti dengan family macam ni. Maklumla semua dah ada hidup masing-masing. Jadinya sekali sekala dapat luangkan masa macam ni memang best. Sangat!4 days of deviation from daily routine. Sorga donia. hahaha.

Hala tuju setelah sampai di bumi KK yang pertama, mesti la pegi homestay dulu. hehe. kitorg sampai pun lebih kurang pukul 11 mlm. so rehat dulu sebelum jalan2 ye tak. hehe. tempat pertama yang kitorg pegi melawat adalah kundasang. memang best!sejuk dan nyaman. bukan senang nak jumpa tempat mcm tu. tapi aku rasa cam bleh beku jugak duduk sana. jauh jugak dari KK ke kundasang. so kitorg bermalam kat sana. sewa homestay kat kampung sinisian. kitorg singgah beli sayur pastu gi ladang teh sabah. pegi hot spring. tapi pegi je la. tak turun dari van pun sebab time tu hujan . satu hari kat kundasang langsung tak nampak matahari. pukul 1 tengahari pun macam pukul 8 pagi.

Hari kedua balik ke KK. on the way tu kitorg singgah kat pekan Nabalu. Snap2 gambar sekeping 2 then shopping buah tangan untuk di bawa pulang ke semenanjung. sampai di KK, singgah pasar Filipina pulak. kat sini banyak jual gelang kristal n mutiara. rambang mata tak tau nak pilih mana satu. banyak sangat. barang souvenir pun banyak kat sini. tapi harga mahal sket kalau nak dibandingkan dengan souvenir kat pekan nabalu. hasil laut kat sabah memang murah2. sakan mak aku bershopping ngn besan dia. huhuhu.

dalam banyak2 yang ni paling best bagi aku. snorkling time kat pulau manukan. dari jesselton point ke pulau manukan perjalanannya makan masa lebih kurang 15 minit. batu karang cantik dan ikan2 yang gemok2 cute dan cantek sangat. sayang tak bleh amek gambar je. anak sedara aku si iffah ngn nazhan tu pun sibuk jugak nak pakai google. seronok la tengok keletah diorang. haha. layanzz. bertambah gelap aku berjemur di bawah terik matahari. mana tak nya kena layan si kecil iffah tu. suka sangat die main air sampai tak mau naik. ibu ngn ayah dia selamat bersnorkling time tu. tak nak bg die nanges ingat kat ibu dia so kena la layan. karang dia meraung susah nak pujuk.

malam tu singgah kat kg air. shopping lagi. barang2 kat sini lagi murah2. sakan lagi la mak aku shopping. haha. mak aje ke? sendiri tak nak ngaku plak. haha. last day before bertolak ke airport. kitorg pegi picnic kat tangjung aru. view die mmg cantik betul. dengan pemandangan air yang biru. Nice sangat! bila la dapat melawat sabah lagi. ok la. layan gambar je la kat bawah ni k.


@Kundasang


Homestay Kg. Sinisian, Kundasang


Pilih2 yang mana cantek


Pekan Nabalu. Nice view.
Belakang tu G. Kinabalu tapi kabus tebal sgt so tak berapa nampak.


Jesselton Point



Snorkler Cilik. Cewah2~



Tanjung Aru


Me, Iffah & the trademark


Bye2 Sabah


Daisy: Sabah sudah. Sarawak bila lagi?hehe~

Saturday, January 16, 2010

Awat jadi lagu tu?

ada mak ayah
di buang2
cuba fikir
apa perasaan anak-anak yatim yg mengharapkan kasih syg mak ayah
tapi x pernah dapat?
ish3~

Saturday, January 9, 2010

Jangan Menyerah

Jangan Menyerah
D'Masiv

Tak ada manusia
Yang terlahir sempurna
Jangan kau sesali
Segala yang telah terjadi

Kita pasti pernah
Dapatkan cobaan yang berat
Seakan hidup ini
Tak ada artinya lagi

Syukuri apa yang ada
Hidup adalah anugerah
Tetap jalani hidup ini
Melakukan yang terbaik

Tak ada manusia
Yang terlahir sempurna
Jangan kau sesali
Segala yang telah terjadi

Syukuri apa yang ada
Hidup adalah anugerah
Tetap jalani hidup ini
Melakukan yang terbaik

Tuhan pastikan menunjukkan
Kebesaran dan kuasa-Nya
Bagi hamba-Nya yang sabar
Dan tak kenal putus asa

Daisy: Daisy suka lagu ni. Sangat bermakna. wink2~ =p

Monday, January 4, 2010

ngeee~

1,2 dan 3 Januari 2010
satu permulaan yang baik untuk tahun 2010
senyum lebar2~