Selamat Datang ke The Colours of Daisy. Terima kasih kerana sudi singgah di sini. ♥ Welcome to The Colours of Daisy. Thanks for visiting.

Monday, October 20, 2008

Aku dan Senandika..Siri 2


Kali terakhir aku menyumbangkan idea, tenaga, jasa, keringat, masa, air mata dan segala macam lagi la adalah pada pementasan teater PUSAKA SARI arahan Norasyikin Julis di Festival Teater MAKUM 2007 pada Januari 2008 yg lepas. Untuk teater Pusaka Sari, aku jadi Stage Manager merangkap setiausaha sulit kepada pengarah aku Syikin. muahaha. setiausaha sulit???motif??



Salah satu kenangan yang bermakna yang telah aku abadikan bersama PUSAKA SARI ialah lagu Pusaka Sari yang aku cipta sendiri lagunya dan liriknya aku gubah dari skrip teater Bonang karya Abg Raja dan Syikin. Thanks ek Senandika sbb sudi terima lagu tu jadi lagu tema Pusaka Sari. Kalau ade yang rasa tak sedap tu maafla. Setakat ni tak de la org komen tak sedap depan aku. Belakang aku sape tau. Ye la depan-depan for sure la nak jaga hati kakak yang sorang ni..hi3...dan kalau nak tahu, boleh dikatakan 3/4 daripada lagu itu ideanya datang pada hari ulangtahun kelahiran aku dan bagi sesetengah mereka yang pernah aku ceritakan, ada kisah dan tragedi di sebalik lagu ini yang telah menimpa aku di malam itu. Terima kasih Yunika and Jumain sebab nyayikan lagu tersebut dengan baik sekali. Ada satu part yang korg gubah sendiri. Akak suka part tu. Suara korang memang best!!Dan terima kasih sangat2 pada Ainul yang telah banyak membantu. Atas jasa ainul, lagu itu dapat direalisasikan menjadi lagu tema teater PUSAKA SARI. Ye la, Ainul pandai gubah guna piano. Aku plak mane reti alat muzik moden ni. Aku gubah pakai bonang je. hehe~



Selepas teater PUSAKA SARI aku pun bersara. hik3. Tak de la bersara sepenuhnya. Kadang tu jadi pengkritik bebas jugak. Tengok lakonan adik2. Kali terakhir aku menonton persembahan dari SENANDIKA di UMP adalah teater MISI. Dipersembahkan kepada mahasiswa/i yang mengambil subjek critical thinking. Lakonan 2 adik-adik aku yang sangat berbakat iaitu Amir dan Azam. Kagum betul aku tengok lakonan mantap diorang. Sejak dari itu, aku dah tak risau lagi mahu tinggalkan Senandika. Banyak pencapaian yang Senandika dah capai. Mereka sudah mampu berdiri sendiri, mencari ilmu sendiri malah berkarya dan menghasilkan skrip sendiri. Aku bangga dengan adik-adik aku. Tapi, diorang bangga ke ade kakak cam aku??haha..motif??





Daisy: Senandika..Sweet Sangat!! =)


6 daisies blooming:

Sengal Ubi said...

mantap ke? Ye la depan-depan for sure la nak jaga hati adik-adik kakak yang sorang ni..hi3

i miss u~

mocQachinno said...

senandika is blessed to have someone as talented and sweet as u r. i wish i have the chance to meet u!

Nyda Zamani said...

amir:
depan belakang kiri kanan
pendapat akak tetap sama
hehe~
btol..tak tipu..hihi

i miss u too~
jumpe weekend ni ek?
*wink2*

eqa:
huhuhu..
insyaAllah i'll be in kuantan this weekend..
akak pun teringin nak jumpe kamu n junior2 baru yg lain~

Raja Azrul said...

senandika?? huhuhu...

SoOazEriey said...

Wah!!! Dewan Serbaguna Ump... misss........My first appearance kat situ... Nasyid gitu...hahahahaha

Nyda Zamani said...

raja azrul:
huhuhu..
nape huhuhuhu?

ayie:
wahhh..kamu bermula dengan nasyid yer di persada seni ump
tak sangka gitu
hehehe~