Selamat Datang ke The Colours of Daisy. Terima kasih kerana sudi singgah di sini. ♥ Welcome to The Colours of Daisy. Thanks for visiting.

Sunday, July 19, 2009

Troch Grip?Ape tu?

Trochanteric Grip ni salah satu device yang dihasilkan oleh Straitsorthopaedics. Barang ni, barang baru dalam Project Transfer. Sebelum ni packaging tak buat kat Malaysia. Barang ni sekarang dah dipindahkan ke Malaysia untuk packaging makanya, berbondong-bondong turun segala golongan profesional yang berkaitan dengan alat tersebut ke Malaysia bagi memberikan latihan tentang cara-cara memasang dan membungkus barangan tersebut. Sorang je pun. eheh.Hyperbola je cerita.


yang baju biru ni encik mark harris nama dia.


ni tulang tipu jer..huhu


ni la troch grip, die mcm hook. mencangkuk greater trochanteric. ni tulang femur. sy ckp ape yang saya tau je la sbb sy pun bukan ortho surgeon. huhuhu~


troch grip yang attached ngn femur tu kemudian akan diikat dengan cable. hook yang mengelilingi tulang tu cable passer. eeiiii...bayangkan dalam operation theatre...eiiii...ngeri3...huhuhuhu


yang ni plak diorg akan guna tensioner utk dapatkan tension yang diperlukan. detail lagi saya pun tak tau sangat sbb tak blaja bidang ni..haha..lepas dah dapat tension tu barula diorg tighten screw die and potong cable2 tu dan tinggalkan alat tu lam badan. wawawa...saketnyaaa...!!



Daisy: Saya algiophobic person, sbb tu tak leh jadi doc kot. Tengok SAW pun penakut ada hati nak jadi doc.Ceh!

0 daisies blooming: