Selamat Datang ke The Colours of Daisy. Terima kasih kerana sudi singgah di sini. ♥ Welcome to The Colours of Daisy. Thanks for visiting.

Tuesday, April 14, 2009

My Hockey Team~




Satu kenangan yang paling aku rindu. Bersama dengan kawan-kawan mengejar bola hoki di padang. Ingat lagi dulu. Mak memang tak bagi aku join pasukan hoki kat sekolah. tapi aku degil. Sebab aku minat. Jadi aku teruskan saja. Lama-lama mak pun faham dengan kedegilan aku. Aku duduk asrama dulu. Tiap-tiap petang ada latihan di padang. Tak susah pun. Tak perlu ulang alik. Mak cakap bila mak balik kerja mak selalu nampak aku berlari atas padang kejar bola hoki. Mungkin berkat doa mak, aku tak pernah alami kecederaan yg sgt2 teruk sepanjang 4 tahun terlibat dengan pasukan ni. Aku defender dulu dan memang slalu la kene belasah dengan striker pihak lawan. Selalu balik dengan lebam-lebam penuh kat kaki. Paling teruk pun aku kene belasah, patah gigi. haha. Memang kelakar bila ingat balik. Salah aku jugak. masa tu baru lagi belajar. Aku lupa. aku masuk side yg salah. Member angkat stick and hentam rahang aku. Sakit beb. Mula-mula kene rasa kebas je. Tak de pape pun. Tetibe plak darah banyak. Menggeletar tangan masa tu. Seb baik satu je gigi patah.hehe. Tapi sebab minat, aku tak pernah serik. Lepas tu pernah juga kuku jari kelingking aku pecah sbb tahan bola. sakitnya Subhanallah. Hanya Tuhan saja yang tahu. Tapi itu pun aku tak pernah serik. Alhamdulillah tak jadi mende-mende yang teruk. i mean sampai kene hantar pegi spital ke hape ke..hehehe. Sekarang minat aku dah beralih. dari sukan lasak ke pentas teater. entah bila aku akan dapat peluang pegang kayu hoki lagi. (‘’,)

Hmm...rindu sangat member-member masa kat skool dulu.

6 daisies blooming:

Pegawai Khalwat said...

Defender kurang la can nak buat short corner.

Melody M. said...

sy teringat masa kita sama2 join hoki dgn coach (tak ingat la nm coach tu..huhu) kat ump. terasa lucu pulak. masa tu masing2 masih tak kenal n tak pernah tegur,kan. hehe. tak pernah sangka yg kita akan jadi serapat ini.

Anonymous said...

akak dah kim slm blom kt awek jilbab labuh men hoki tuh?huhu..

kmel:satu pdg men hoki same2 tp xtegur,bila dah satu pentas baru mesra.hahaha.

Nyda Zamani said...

PK:
tu arr..kene blasah mase short corner je..huhuhu

sis mel:
hihi..sy ingat kamu..ms tu sy je knal kamu..kamu tak knal sy pun..huhu..sy knal kamu ms sy thn 1 lagi..penunggu pusaka..hehe..
tapi alhamdulillah sy dpt knal rapat ngan kakak yg plg sy sayang ni~

daoz:
awek jilbab labuh yg plg comel tu ke??ha'a..dahh kem slm dahh...die kate w'slm...huhuhu
(confirm la tu gelak terkekeh2 tgk gambar ni..huh!baik kan sy dulu??ngeee~)

Melody M. said...

daoz,masa tu sy tak kenal nyda la. tp tak sangka plak nyda kenal sy. haha. tetiba i rasa glam kat ump dulu. :p

p/s: sy penah cite kat korg tak yg psl sy jatuh n mencederakan ibu jari kat pdg hoki sukpa tu?

Melody M. said...

daoz,masa tu sy tak kenal nyda la. tp tak sangka plak nyda kenal sy. haha. tetiba i rasa glam kat ump dulu. :p

p/s: mmg kiut la awek yg daoz kimslm tu. ehe