Selamat Datang ke The Colours of Daisy. Terima kasih kerana sudi singgah di sini. ♥ Welcome to The Colours of Daisy. Thanks for visiting.

Friday, June 8, 2012

Dunia yang aku cinta

awal tahun dulu pernah juga rasa mahu tinggalkan dunia yang aku cinta ini. tapi ternyata masih belum kuat lagi. cinta itu semakin menebal. melaluinya aku belajar dan belajar. belajar mengenal manusia. belajar menilai diri. belajar menjadi manusia. jadi jika aku tinggalkan terasa semakin berkurang kemanusiaanku. jangan terlalu skeptikal tatkala melihat aku. jangan menilai aku hanya pada permukaannya. jangan terlalu cepat membuat andaian. aku juga manusia seperti kamu. manusia yang berusaha sedaya upaya untuk menjadi manusia. apakah ada salah di mata kamu melihat insan-insan seperti aku. jangan pernah samakan manusia aku dengan manusia yang ada dalam kepalamu. kami berbeza. cukup berbeza. jauh sekali sama. tidak semestinya senang mendekati orang lain yang kau anggap seperti aku itu bererti senang juga mendekati aku. aku bukan manusia yang senang tertewas dengan muslihatmu. aku sudah jumpa ramai manusia sepertimu. jadi aku sudah bersedia menghadapi manusia sepertimu lagi. biar untuk ke 1000 kali pun. aku janji dengan Tuhanku aku tidak akan pernah tertewas tanpa izinNya.

Berfikiranlah secara terbuka. jangan menghukum manusia semuanya sama. kadang-kadang permata yang kau anggap berharga boleh jadi batuan di tepi jalan cuma. dan boleh jadi orang yang kau anggap hina lebih tinggi nilainya dari permata sutera.

0 daisies blooming: