Selamat Datang ke The Colours of Daisy. Terima kasih kerana sudi singgah di sini. ♥ Welcome to The Colours of Daisy. Thanks for visiting.

Friday, June 19, 2009

mimaliftaya

Pernah suatu masa dulu aku ajukan persoalan untuk mak aku
"Mak, bila kita akan mati? Kita tau tak bila kita akan mati?"
Mak aku jawab,
"Kalau kita tau bila kita akan mati, mesti kita tak kan tinggalkan sejadah tu.."

Kalian pernah rasa tak, perasaan takut yang teramat sangat seolah-seolah malam ini adalah malam terakhir kalian di dunia?
pernah tak kalian terfikir bila kalian terjaga dari tidur, kalian berada di dalam satu ruang yang sempit dan gelap. Sendirian disitu. Sendirian...

Aku teringat kata ustaz dan ustazah masa di sekolah dulu
Mati adalah sesuatu yang paling hampir dengan kita
Entah esok entah lusa ajal akan datang menjemput
Alangkah beruntungnya mereka-mereka yang diberikan peluang untuk bertaubat sebelum tibanya ajal.
Untuk mereka-mereka yang tidak diberikan peluang itu?
Bagaimana harus mereka bereaksi?
Akankah mereka selalu mengingati mati
Atau sekadar membiarkan saja diri dihanyutkan arus kelalaian yang tak bertepi...

Dan aku sendiri??

0 daisies blooming: