Selamat Datang ke The Colours of Daisy. Terima kasih kerana sudi singgah di sini. ♥ Welcome to The Colours of Daisy. Thanks for visiting.

Thursday, September 25, 2008

Tags bundle


first skali, aku telah ditag oleh huda..rasanya macam pernah aku buat tag seperti ini..huhu..tak pe la..buat lagi skali...

ini syarat2nye:
1. link to your tagger and post these rules on your blog
2. share 7 facts about yourself on your blog, some random, some weird
3. Tag 7 people at the end of your post by leaving their names as well as links to their blogs
4. Let them know they are tagged by leaving a comment on their blog.

1. aku sensitif
sensitif. satu perkataan yang luas maksudnya. aku anak seni. haruslah sensitif. hahaha. ntah la. kadang-kadang bila difikirkan balik aku ni sangat la sensitif. cepat terasa. emosi mudah terganggu terutamanya di waktu pagi. pagi2 jgn tegur aku dengan ayat perli dan sebagainya. i'll end up tak cakap ngn ko sampai esok pagi. muahahaha. tapi tak semua org aku buat cam tu. ngn org tertentu jer..kalau aku diam tu maknenye aku marah dan kalau aku balas balik ayat perli kau tu maknenye..lagi mau tanya..balas dendam la..habis tros kat situ. tapi sekarang aku dah ok sket. kecik ati pun pendam dan buat do know jer. aku paling pantang dalam kata lain sangat sensitif kalau org sentuh barang2 kesayangan aku. kalau nak sentuh pastikan aku tak tahu. meaning that jgn berubah kedudukan walau 1 darjah pun. aku pasti bleh tau kalau ade org usik barang aku. paling tak suka kalau pandai amek tak reti simpan balik. pinjam tak mintak permission. urghhh...saket hati aku..jgn buat cenggitu. org2 tertentu je bleh buat cenggitu.

2. kisah cinta
cinta. manusia menjadi bodoh kerana cinta.huahuahua.skrip pusaka sari. cinta aku hanya pada yang Esa. insaf kejap dengar yer...hehe. cinta duniawi aku adalah pada seni teater. aku suka tengok orang berlakon di pentas. aku suka berlakon tapi tak pandai berlakon jadi aku hanya admire orang yang pandai berlakon dengan harapan aku juga boleh berlakon seperti dia. sape?sape2 je la. huhuhu. cinta duniawi aku yang satu lagi adalah irama gamelan. orang cakap takut dengar muzik ni malam-malam. aku pun. tapi lama kelamaan aku sedar yang aku takut sbb aku dengar cakap2 orang. sebenarnya aku sangat suka. cuba dengar lagu gamelan bila duduk sorang2. jgn fikir takut tapi hayati bunyinya. perasaan itu sukar digambar dengan kata-kata. satu lagi chenta duniawi ku pada dunia tarian. aku minat sejak kecil lagi tapi aku tidak didorong untuk itu. aku hanya berkesempatan belajar menari dengan nor masa di universiti. sbb tu la kalau perasan aku suka sangat tengok kencana pawana beraksi di pentas. selalunya kalau diorang buat latihan mesti aku ada kat situ.

3. aku pelik
yup. aku pelik. ntah. sebab aku rasa aku pelik la. aku ketika bersama kawan-kawan adalah diri aku yang sebenar. tapi bila bersama dengan family aku aku tak dapat menjadi diri sendiri. aku pun tak tau kenapa. pelik kan. sepatutnya dengan family la yang paling rapat. no one in my family tahu betapa aku ni seorang yang gila2. betapa aku ni seorang yang penyayang. betapa aku ini seorang pencinta seni.

4. penyayang
salah satu sifat yang ada dalam diri aku. aku sayang family aku, kawan-kawan aku, senandika. tak ada harta yang lebih berharga yang aku ada selain dari mereka. adik-adik senandika. diorang mungkin tak tahu sejauh mana aku sayang mereka. tp aku mmg sayang diorang sedalam-dalamnya. diorang dah ibarat macam adik sendiri. mungkin sebab tak de adik kot. tu yang aku suka layan karenah diorang. banyak ketawa sbb diorg dan banyak menangis pun sbb diorg. kadang-kadang 'orang lain' pun sampai menyampah ngan aku sebabnye, ape-ape sket senandika..sikit2 senandika. tapi aku peduli ke ape orang kate. cakap la ape pun. terima aku apa adanya. kalau orang buat baik dengan kita, selalu ada di waktu susah senang. apa lagi yang lebih berharga? tak seperti 'org lain' tu yg tinggalkan aku pada masa kejatuhan aku.

5. purple
fevret kaler. suke sgt. jadi gile ngan barang-barang kaler purple ni. pink pun. hijau pun suke. but kaler yg lite2 jer i suke. kebanyakan brg2 aku kaler purple. mase kat u dulu, even my file pun kaler purple. hair accessories, keychain, kalo bleh hset, laptop pun nak beli kaler purple. ha..lagi satu..baju raye tahun ni kaler purple lagi. hehe~

6. jagung
aku tak suka makan jagung. semua jenis kecuali popcorn. haha. pelik3. selalunya kalau makan kat luar. pesan nasi goreng. mesti ade diorg letak sayur campur yang mengandungi jagung. biasanya aku akan separatekan jagung2 tu dulu before makan. tak bleh terima la rase die. setakat ni aku blom jumpe lagi org yg tak makan jagung. tak tau la kalau ade. anyone?wei daoz, akak dah jumpe sorg yang akan separatekan jagung dari nasi goreng. rumet akak sekarang. hahaha. jumpe jugak geng. tapi kalau jagung manis tu die makan la cumenye die tak makan jagung yang dalam nasik. hik3

7. cepat marah cepat sejuk
tengok keadaan la. memandangkan aku ni sensitif. kadang2 orang pun takut nak bergurau. tapi aku sebenarnya tak de la sensitif sampai tak bleh terima gurauan org. lagi satu aku ni cepat marah cepat sejuk. kalau orang mintak maaf, otomatik aku cair. dah tak marah. betapa besarnya peranan kata maaf tu. lagipun tak suka simpan lam ati. tapi ade jugak yang aku simpan sampai sekarang walaupun itu tragedi 6 tahun lalu. special case la. kesalahan tu besar sangat. tak patut aku yang baik hati ni dilayan sedemikian rupa.kuang3. baek ke aku??



-------------------------------------------------------------------------------------------------



yang ni plak tag dari kak ida (astanarelaku). aku diminta untuk paste kan gambar kat atas ni dan juga diminta untuk menyambung kegirangan. hehe. ape yang membuatkan aku girang yer? yer. kegirangan aku terjadi dek kerana sudah habis membentangkan aktiviti Latihan Industri. baru terasa lapang dada dan ade perasaan nak sambut raya. so raya sakan la tahun ni. ngeeee~

p/s: kak ida..tugasan dah siap..hehehe~

-------------------------------------------------------------------------------------------------



ni plak aku nak menjawab tag yang yunika bg. aku tagged die then die tagged aku balik.huhuhu~

1. What is the relationship of you and her?
my kawaiii sista~

2. Your 5 impressions towards her.
confident
cheerful
gorgeous
talented
sweet

3. The most memorable things she had done for you.
for always being there for me

4. The most memorable things she have said to you?
bleh tukar tak soalan ni jadi the most memorable things she have said??
handsome!!!
ahaksss~

5. If she become your lover, you will...
i will be a LESBIAN..(nika..same answer..ngee~)

6. If she become your enemy, you will...
tak mungkin..tak mungkin..mustahil..mustahil...tak mo..tak mo

7. If he become your lover, she has to improve on...
her gender..hahaha..same answer lagi nika~

8. If she become your enemy, the reason is...
i lagi cantik dari dier..haha~

9. The most desirable thing to do on her is?
mahu lepak2 lagi ngn die kat TC sambil mkn big apple donut tak pun mahu KL KRAZEE lagi dan juga bila dah ade duit nnt saye mahu jalan2 sarawak dengan die.hehehe~

10. The overall impression of her is...
damn gorgeous

sampai situ saje saye jawab.tettttt~


dannnn...utk semua tag2 di atas. saye tak nak tag sape-sape dah..huhuhu..bleh kan..sory for breaking the rules..hihihi~


3 daisies blooming:

Unknown said...

tgk tag2 nih...teringat hutang tag yg tak settle2...

Pegawai Khalwat said...

Tak tau dah nak komen apa.

Nyda Zamani said...

reena:
haha..baek langsaikan cepat..nnt nida plak tambahkan utk mama ariana nak??
hehe~

pk:
tak pa2..jadi pemerhati pun bleh
hohoho