Selamat Datang ke The Colours of Daisy. Terima kasih kerana sudi singgah di sini. ♥ Welcome to The Colours of Daisy. Thanks for visiting.

Tuesday, October 16, 2012

ShortOut 1

Tadi 2 kumpulan junior telah mempersembahkan teater pendek masing-masing yang bertempat di amphitheatre UMP. Ucapan syabas dan tahniah buat 2 kumpulan tersebut. esok dan lusa ada lagi 4 buah teater pendek yang bakal dipersembahkan. apapun aku sangat berbangga dengan komitmen yang ditunjukkan demi melaksanakan tugas yang telah diberi pihak senior. mungkin ada yang agak tertekan, kecewa dan sebagainya, namun harapannya agar kritikan-kritikan yang diterima dapat dijadikan pedoman dan pengajaran untuk masa hadapan. seperti yang telah diingatkan pada setiap perjumpaan, hanya mereka yang benar-benar minat dan kuat daya ketahanan mental sahaja yang akan mampu bertahan di Senandika. Kami sememangnya mahu melatih kalian menjadi kuat kerana cabaran masa hadapan adalah lebih sukar untuk kalian hadapi berbanding yang ada sekarang. kerana ibarat kata dari seorang ahli senandika, pujian itu adalah racun. oleh itu jadikan kritikan yang diterima sebagai satu batu loncatan untuk menjadi yang lebih baik lagi.

Aku tidak meletak harapan yang terlalu tinggi apabila melangkah untuk menonton persembahan mereka tadi kerana rata-ratanya masih mentah dan masih baru. Apapun, aku puji semangat dan kerjasama yang mereka tunjukkan. rupa-rupanya begitu banyak bakat-bakat baru yang lahir pada malam tadi. rata-rata mereka mempunyai bakat lakonan dan hanya tinggal perlu digilap sahaja untuk lebih menyerlah.

Cuma harapannya selepas ini tidak ada lagi teater berbentuk drama sekolah yang dipersembahkan di pentas teater UMP. untuk tugasan yang pertama ini adalah dimaafkan. :)

0 daisies blooming: