Selamat Datang ke The Colours of Daisy. Terima kasih kerana sudi singgah di sini. ♥ Welcome to The Colours of Daisy. Thanks for visiting.

Sunday, June 26, 2011

My Oyen & Oyeo Part 1

sejarah pertemuan aku dengan oyen adalah adalah pada tanggal..ehhhh..tipuuu..aku tak ingat pun tarikhnye bila. aku tulis diari ikut mood. the day i found oyen i forgot to write. haha. masa tu aku on the way balik rumah. break time pukul 1pm. almaklumlah rumah belakang tempat keje je. jalan kaki 3 minit dah sampai depan pintu rumah. aku tengok budak2 block tu buli dia. diorg curah air (tak ingat air ape but minuman manis la) atas badan dia. she was all alone at that time. umur dia lebih kurang 4-5 bulan waktu tu. kecik lagi. sangat kesian. mula2 nak ambil tapi fikir dulu. lepas break, masuk keje balik tapi fikiran melayang fikirkan si kecil yang sangat kasihan tu. last2. i decide untuk bawak dia balik atas persetujuan housemate. Alhamdulillah ada housemate yg very understanding and the best part is that she also a cats lover. rumah dia lagi banyak kuceng okay!! memula bawak balik, oyen diam je. macam takut-takut. mungkin agak trauma dengan apa yang telah menimpa dirinya. sian jugak dengan dia. bile kitorg gi keje, tinggal la die 'sorg2' kat rumah. memula mcm murung tapi lama-lama, oyen mesra dengan kitorg. tapi dia lagi manja dengan mira. suka tido dengan mira, manja2 dengan mira and the best part is, suka kacau kitrog tido pagi2. macam tau2 je dah sampai masa bangun subuh+keje. huhu. untuk mengelakkan dia bosan sendirian, kitorg belikan dia bola. patung spring (butterfly kalau tak silap aku yang digantung pada spring). so tak de la die bosan time kitorg tak de. patung spring tu gantung kat pintu. mende tu akan toing2. dia suka tengok and lompat2 tangkap patung tu. tapi tak tahan lama pun sehari 2 je kot pastu mende tu putus dah. main banyak sangat. hehe. sweet sangat keletah dia. aku menangis sudah sambil tulis entry ni. rindu sangat ngn die. ;( Ah sudah..tak dapat teruskan lagi. sambung next entry lahh...uwargghhhhh ;( ;( ;( ;( ;( *nanges kuat2 sambil peluk bantal*



cikdaisy: alahaii..oyen pun mesti rindu mommy tu...dun worry :)

2 daisies blooming:

rusmawarni said...

nape kucing cik daisy ni kurus sangat?hihi....xcukup makan ni...

Nyda Zamani said...

die jaga badan la kak..hehe