Selamat Datang ke The Colours of Daisy. Terima kasih kerana sudi singgah di sini. ♥ Welcome to The Colours of Daisy. Thanks for visiting.

Thursday, April 17, 2008

Relaks Minda Jap


Cerita Ayam Yang Macho

Ceritanya berkisar di sebuah ladang penternakan ayam yang terletak di Gunung Besout .tentang sebuah peternakan ayam. Disana ada 5 Ayam betina dan seekor ayam jalak (kira ayam jantan macholah) yang umurnya sudah lanjut dimamah masa (cewah-cewah macam lam novel percintaan pula).

Karena merasa bahwa ayam jalak yang sudah tua tadi sudah melewati masa suburnya, si pemilik ladang tersebut memutuskan untuk membeli seekor ayam jalak lagi yang masih muda, tampan, segak, macho dan yang sewaktu nganya.

Dengan secara tidak sengaja hal ini membuatkan si ayam jalak tua menjadi merasa tersaing. Lalu bibit2 cemburu dan hasat dengki menguasai dirinya, mulalah diyer mengatur srategi. Lalu terjadi percakapan seperti ini :
Si ayam jalak tua : Eh, kamu jangan serakah sangat kat sini. Ayam betinanya kan ada 25. Kamu boleh ambil yang 15, bakinya bagi saya.
Si ayam jalak muda: Banyak handsome anda punya muka,tua tak sedarkan diri.Hang tu dah tua dah tak larat dah so semua untuk saya sahaja.
Si ayam jalak tua : Eh a...berlagak betul mamat seekor ni (jalak tua bercakap lam hati ye). Seper kata saya tua tak larat lagi, anda jangan pandang rendah pada saya, kang saya sekeh kang... O.klah. saya maleh nak gaduh dengan budak hingusan macam anda ni (jalak tua, menunjukkan eksennyer) so apa kata kalau kita pertontonkan kemanchoan kita dengan mengadakan satu pertandingan. Siapa yang menang boleh ambil semua ayam betina yang ada kat sini ayam ini. Yang kalah kirim salam.
Si ayam jalak muda. saya.. saya boleh sahaja, pantang dicabar ni. Kita nak buat pertandingan apa ni... cabut bulu ayam ke (jalak muda membuat lawak loya beruk ye)
Si ayam jalak tua : Dak'ah! Senang saja pertandingan lumba lari. Sambil tersenyum kambing,
Si ayam jalak muda:Set
Si ayam jalak tua : Lumbanya 400M. tapi karena saya sudah tua. saya minta untuk lari dulu di depanmu 50 meter.
Si ayam jalak muda: Boleh (dengan penuh keyakinan).
Maka pertandingan pun dimulai. Ayam jalak tua lari dulu 50 meter baru ayam jalak yang muda lari menyusul dengan kecepatan kuasa extra gaban yang mengkagumkan. Eh, baru kurang 1 meter menyusul, si ayam jalak muda ditembak langsung oleh pemilik peternakan.
Kenapa?????


Kata Pemilik : "Kurang ajar. INI AYAM JALAK-HOMOSEKS NI. Asal setiap kali saya beli dapat yang macam ni SUKA SANGAT KEJAR-KEJAR AYAM JALAK TUA saya"

MORAL : jangan berlagak dengan orang tua (depa banyak trick ye,) HORMATILAH ORANG YANG LEBIH TUA DARI KITA..

sumber: Komuniti Ukhwah

1 daisies blooming:

Raja Azrul said...

Hehehe...klakar siut citer nie..betul kena hormat org tua...!!

stuju sangat!!